Kestävän kehityksen budjetoinnin opit ja oivallukset

Julkaisuajankohta 12.10.2023 13.27

Kestävämmän tulevaisuuden varmistaminen on julkisen sektorin tärkeimpiä tehtäviä. Kestävän kehityksen budjetoinnin hankkeessa kuusi kuntaa kehittivät kestävän kehityksen budjetointiaan. Kuntien työstettäväksi valitut teemat vaihtelivat kokonaisvaltaisesta kestävän kehityksen budjetoinnista, ympäristöbudjetointiin sekä lasten ja nuorten budjetointiin. Tule webinaariin kuuntelemaan, minkälaisia oppeja ja oivalluksia on syntynyt kuuden kaupungin ja kunnan työssä viime syksynä alkaneessa Kestävän kehityksen budjetointi -hankkeessa. Kestävän kehityksen budjetointi -loppuwebinaari järjestetään tiistaina 31.10. klo 9-11 Teamsissä.

Helsinki, Imatra, Kuhmo, Muurame, Oulu ja Turku ovat paneutuneet kestävän kehityksen ja talouden yhteyksiin sekä etsineet tapoja viedä kestävä kehitys sekä talouden suunnitteluun että oikeasti käytäntöön ja arkeen. Motiva on koordinoinut kehitystyötä osana Kestävä kaupunki -ohjelmaa ympäristöministeriön tilauksesta.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan tilaisuuteen viimeistään 30.10.2023 mennessä alla olevan linkin kautta.
Ilmoittautuminen Kestävän kehityksen budjetointi opit ja oivallukset -tilaisuuteen 31.10.2023
Tilaisuutta ei tallenneta.

Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Saara Ronkainen, koordinaattori

9.00    Tilaisuuden avaus
Santtu Hakola, Motiva

9.10    Kestävä kaupunki –ohjelman työ ja tulokset
Virve Hokkanen, ympäristöministeriö

9.20    Kestävän kehityksen budjetointi –hankkeen esittely
Okariina Rauta, Motiva

9.35    Esimerkkejä kestävän kehityksen budjetoinnista kunnissa

Jaakko Ståhlberg, Turun kaupunki
Antti Ikonen, Oulun kaupunki

10.15    Kommenttipuheenvuorot

Eeva Furman, Valtioneuvoston kanslia
Tuula Varis, Valtiontalouden tarkastusvirasto

10.45    Loppusanat

11.00    Tilaisuus päättyy

Lue lisää hankkeesta ja tutustu kaupunkien tuloskortteihin.