Yhteisiä polkuja kuntien kestävyyshaasteiden ratkaisemiseksi

Julkaisuajankohta 18.12.2020 16.24

Kestävä kaupunki -ohjelmassa vuosina 2019–2020 toteutetussa haastekimpputyössä on edistetty eri näkökulmia yhdistävää oppimista ja kokeiltu erilaisia yhteissuunnittelun ja yhteiskehittämisen malleja kuntien kestävyyshaasteiden taklaamiseen. Haastekimpputyötä luotsasi Suomen ympäristökeskus SYKE.

Haastekimpputyön keskeisimpiä oppeja on koottu yhteen julkaisuun "Yhteisiä polkuja kuntien kestävyyshaasteiden ratkaisemiseksi". Tässä julkaisussa on pyritty kiteyttämään joitakin haastekimpputyössä käytettyjä toimintatapoja, jotta niistä voitaisiin hyötyä myös haastekimpputyön jälkeen.

Haastekimpputyö on ollut kokeilevaa ja käytännönläheistä yhteistyötä kestävien kaupunkien kehittäjien kanssa. Julkaisu onkin tarkoitettu kaikille kestävien kaupunkien kehittäjille, oppien jakamiseen ja innostamaan työn jatkamiseen. Monen ratkaisun juurtuminen ja leviäminen laajemmalle edellyttää jatkossakin hyvää yhteistyötä ja tiedonvaihtoa eri toimijoiden välillä. Kestäviä kaupunkeja tehdään yhdessä!

Lataa tästä Yhteisiä polkuja kuntien kestävyyshaasteiden ratkaisemiseksi