Kestävän asemanseutuyhteistyön toimintamalli -raportti julkaistu

Julkaisuajankohta 30.6.2020 11.20

Kestävän asemanseutuyhteistyön toimintamalli -hankkeen tavoitteena oli laatia ajantasainen tilannekuva asemanseuduista ja niiden kehitystarpeista sekä luoda asema-alueiden yhteiskehittämisen toimintamalleja erilaisilla asemanseuduilla hyödynnettäviksi.

Raportissa esitetään päivitettyyn tietoon pohjautuen asemanseutukohtaisia kehittämisprosessikuvauksia sekä suosituksia ja käytännön toimenpiteitä asemanseudun toimivan kehittämispolun löytämiseksi, mutta myös sudenkuoppia joita asemanseutujen yhteistyöhön väistämättä myös liittyy.

Keskustelu hankkeen tulosten hyödyntämisestä jatkuu Virtuaalikorttelissa! Voit hakea tunnukset Ota yhteyttä -sivulta.

Tutustu hankkeen tuloksiin videolta:

Lue raportti: Kestävän asemanseutuyhteistyön toimintamalli (pdf)

Hankkeessa olivat mukana Porin, Lappeenrannan, Kokkolan, Vantaan Tikkurilan, Helsingin Malmin, Lahden ja Hämeenlinnan asemat.

Hanke on ympäristöministeriön Kestävä kaupunki -ohjelman, Tampereen seudun kuntayhtymän/MAL-verkoston, Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin ja Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä HSY:n yhteisrahoittama.

Lisätiedot:

Anne Herneoja, Sitowise Oy