Save the date: Kestävä kaupunki -ohjelman tulosseminaari 13.11. ja hankkeiden päätösseminaarit

Julkaisuajankohta 4.7.2023 11.17

Kestävä kaupunki -ohjelmassa luvassa syksyllä mielenkiintoisia seminaareja, jotka kannattaa laittaa jo nyt kalenteriin. Ohjelman tulosseminaari järjestetään 13.11. ja lisäksi luvassa on seminaareja kestävän kehityksen budjetoinnista, kestävyystoimien ristikkäisvaikutusten arvioinnista ja kestävän kaupunkikehityksen indikaattorityöstä. Ilmoittautumisohjeet kaikkiin seminaareihin julkaistaan syksyllä.

Ohjelman tulosseminaari

Kestävä kaupunki -ohjelman tulosseminaari 13.11.

Kestävä kaupunki -ohjelman tulosseminaari esittelee viisi vuotisen ohjelman keskeisiä tuloksia ja oppeja. Tarkka ohjelma ja aikataulu julkaistaan myöhemmin, mutta päivä kannattaa laittaa jo kalenteriin. Tulosseminaari järjestetään hybriditilaisuutena.

Hankkeiden päätösseminaarit

Kestävän kehityksen budjetointi 31.10. klo 9-11

Kestävän kehityksen budjetointi -hankkeessa kuusi kaupunkia ja kuntaa paneutuvat kestävän kehityksen ja talouden yhteyksiin sekä pyrkivät liittämään kestävän kehityksen taloudellisen suunnittelun ja seurannan prosesseihinsa. Osallistuvat kaupungit ja kunnat ovat valinneet oman teemansa, joka leikkaa kestävyyden eri ulottuvuuksia.

Kestävyystoimien ristikkäisvaikutusten arviointi 1.11. klo 14-16

Kestävyystoimien ristikkäisvaikutusten arvioinnissa tuetaan kuntia ja kaupunkeja kestävää kehitystä edistävien toimien ristikkäisvaikutusten tunnistamisessa ja arvioinnissa sekä positiivisten ristikkäisvaikutusten vahvistamisessa. Hanke vahvistaa kuntasektorin osaamista ja toimialojen välistä dialogia. Mukana on viisi kuntaa ja kaupunkia, joista jokainen on valinnut oman teeman.

Ilo irti indikaattoreista (KEKANUA II) 22.11. klo 13

Kestävän kaupunkikehityksen indikaattorityön Ilo irti indikaattoreista! (KEKANUA II) -hankkeessa testataan aiemmassa KEKANUA-hankkeessa kehitettyjä kestävän kaupunkikehityksen avainindikaattoreita erikokoisissa kaupungeissa ja kunnissa sekä integroidaan niitä kuntien johtamisen, suunnittelun ja seurannan prosesseihin. Indikaattorityössä on mukana 11 kuntaa ja alueellista organisaatiota.

Lisätietoja nettisivujen tapahtumat -osiosta.